Blog

5+2 egészséges és finom reggeli ötlet

5+2 egészséges és finom reggeli ötlet Az ősz beköszöntével kicsit kevesebb vitaminhoz jutunk, mint azt nyáron megszoktuk. Íme néhány tipp a finom és egészséges reggelihez:






Teljes kiőrlésű palacsinta mogyoróvajjal, banánnal és kékáfonyával
 
Első pillantásra nem tűnhet borzasztóan egészségesnek a palacsinta, de ha teljes kiőrlésű lisztből készítjük, máris tettünk egy lépést az egészségtudatos táplálkozás felé. Az egészségünket szolgálja a fahéj, lenmag és az áfonya is, míg a banán és a mogyoróvaj remekül egészítik ki az ízeket.
 
teljes kiőrlésű liszt
író (vagy citromlével dúsított tej)
lenmag, őrölve
sütőpor
szódabikarbóna
fahéj, őrölve
tojás
víz
repceolaj
mogyoróvaj
banán
kékáfonya
 
Egy tálban keverjük össze a lisztet, írót (vagy citromos tejet), lenmagot, sütőport, szódabikarbónát, fahéjat és sót. Egy másik tálban verjük fel a tojást, majd keverjük bele a vizet és az olajt. Adjuk hozzá a lisztkeveréket és jól keverjük el, de ne verjük fel. Pihentessük öt percig.
Melegítsük az olajt egy serpenyőben és süssük ki a palacsintákat. Mindkét oldalon 1-2 percig süssük, ha odaégni látszik az alja, vegyük lejjebb a hőfokot. Tálaláskor kenjük meg a mogyoróvajjal, szórjuk meg a szeletelt banánnal és az áfonyával; s ha még egy szelet roppanósra pirított bacont is tennénk rá, akkor a Király, azaz Elvis Presley kedvenc ételét habzsolhatnánk reggelire – igaz, ő nem teljes kiőrlésű lisztből szerette a palacsintát…
 
 
Tojásos szendvics bébiparajjal és paradicsommal
 
A szendvics alapja a teljes kiőrlésű kenyér és az épp csak megpárolt bébiparaj, de mennyeivé a hat és fél percig főzött tojás teszi, mert a sárgája ilyenkor még selymesen krémes marad. Ezt egészíti ki a friss paradicsom – az a nap, amelyik így indul, csak jó lehet!
 
teljes kiőrlésű kenyér
friss bébibaraj, fokhagymás víz fölött 2 percig párolva
paradicsomszelet
tojás, 6 és fél percig főzve, szeletekre vágva
majonéz vagy tahini
szárított finomfűszerek
 
Rétegezzük a szendvicset és 1-2 percig süssük össze a szendvicssütőben.
 
 
Kókuszos rizspuding málnával
 
Barna rizs reggelire? Bizony! Kókusztejjel és mézzel főzzünk belőle egy jó kis pudingot, majd adjuk hozzá a málnát – lelkiismeret-furdalás-nélküli édesség, ami garantáltan feldobja a reggelt! Ráadásul el lehet készíteni előző nap, hogy reggelre csak az élvezet maradjon!
 
kókusztej
vaníliakivonat (vagy vaníliarúd kikapart magjai)
kukoricakeményítő
barnarizs
juharszirup
aszalt gyümölcsök
fahéj (őrölt)
 
Mivel barna rizsről van szó, a rizst előfőzzük. Egy közepes lábosban habverővel elkeverjük a kókusztejet és a kukoricakeményítőt. Hozzáadjuk a főtt rizst, a juharszirupot, az aszalt gyümölcsöt, az őrölt fahéjat és a vaníliát. Közepes lángon, folyamatos keverés mellett 5-10 percig főzzük. Hidegen és melegen egyaránt nagyon finom!
 
 
Tojáspalacsinta zöldségekkel
 
Egészséges energia, erről szól az igazi reggeli és pont ezt az, amit megad ez az étel. Könnyed omlett, még éppen roppanósra sütött zöldségek és egy kis gyömbér, hogy mindezt megbolondítsa, ráadásul a végeredmény nagyon jól néz ki!
 
kelbimbó
póréhagyma, karikákra vágva
sárgarépa, reszelve
piros kaliforniai paprika, csíkokra vágva
tojás
friss gyömbér, reszelve
víz
lenmag
 
Egy serpenyőben kis olajon forgassuk át a zöldségeket pár percig, fontos, hogy roppanósak maradjanak.
Verjük fel a tojást a vízzel egy tálban, miután hozzáadtunk egy kis sót és gyömbért.
Melegítsük az olajt egy serpenyőben és kb. 5 evőkanálnyi tojáskeveréket kanalazzunk rá, süssük 20-30 másodpercig. Amikor kezd összeállni a széle, egy spatulával emeljük meg, hogy aláfolyhasson a még nem szilárd keverék. Amikor már csak a teteje folyós, szórjuk rá a lenmag és a zöldségek egy részét. Mikor kész a tojás, hajtsuk négybe vagy tekerjük fel és tálaljuk.
Ismételjük, amíg tart a tojáskeverék.
 
 
Ricotta fahéjas almával
 
A sportos életmódot folytatók kedvence a ricotta, hiszen szinte csak fehérjéből áll, imádnivalóan krémes az állaga és az íze is jó, ráadásul remekül kombinálható szinte bármivel. Mi most valami rendkívül egyszerűt ajánlunk: szeleteljünk fel egy almát, szórjuk meg fahéjjal és keverjük bele a ricottába, az eredmény egyszerre lesz lágy és frissítő, a reggeli jó hangulat pedig garantált!


 
+2 tipp
 
Mangó-gyömbér smoothie
 
Előző este bedobjuk a hozzávalókat a turmixgépbe, éjszaka a hűtőben pihentetjük, másnap reggel pedig akár magunkkal is vihetjük, ha nincs időnk otthon reggelizni. Ettől is olyan jó ez a smoothie, na meg a mangótól és a gyömbértől – krémes, tartalmas, édes és picit csípős.
 
joghurt
mangó, hámozva és kockázva
lenmag, őrölve
kandírozott gyömbér, aprítva
lenmagolaj
kardamom
 
A hozzávalókat egy turmixgépben addig aprítjuk, amíg a smoothie állaga teljesen sima és selymes lesz.
 
 
Teljes kiőrlésű french toast
 
Ki ne imádná a bundás kenyeret? Van egy jó hírünk azoknak, akik legalább ugyanúgy szeretik az édes napkezdést is: a jó hír neve French toast. Ez egy kalács alapú bundás kenyér, melynek édes, fahéjas bundája van és vajon sütik ki. Ez persze az egészségestől kicsit odébb van, de ha teljes kiőrlésű kalácsból vagy kenyérből készítjük egy hidegen sajtolt olaj, például repceolaj használatával, máris egy kicsit beljebb vagyunk. Ha valaki ezek után megijedne, hogy túl messzire ment az egészséges étrend felé, gyorsan süssön ropogósra egy kis bacont – kiválóan passzol az íze a French toasthoz!
 
teljes kiőrlésű kalács vagy kenyér
tojás, felverve
tej
fahéj, őrölve
repceolaj
 
Keverjük össze a tojást, a tejet és a fahéjat. Mártsuk bele a kalácsot, majd addig süssük a forró repceolajban, amíg mindkét oldalon aranybarna nem lesz.